söndag 4 december 2011

Blonde - Joyce Carol Oates (The Marilyn Monroe Story - DVD)

Fusk! Jag har inte läst boken. Jag lånade filmen som baseras på boken (2 DVD 3 timmar) på biblioteket och har suttit bänkad framför TV:n eftersom coreträningen blev inställd. Men - nu måste jag läsa boken, för den är tjock, det vet jag, och efter att ha sett TV-versionen baserad på boken (filmen känns, trots 3 timmar, väldigt komprimerad) så måste jag få tag på boken. Jag har tänkt läsa den länge, men bara hittat den i pocketformat och då har den så liten stil. Nu ska jag leta i bibliotekshyllorna. Borås har ett underbart stadsbibliotek - jag är helt lyrisk!

Men, om du inte orkar läsa boken så försök få tag på filmen. Den är riktigt bra.


Boken kan man hitta i pocket på t.ex. Adlibris eller Bokus eller varför inte göra som jag - gå till biblioteket och hyr filmen eller hitta inbunden bok.

Inga kommentarer: