söndag 10 april 2011

Alla lyckliga familjer liknar varandra - Claes de Faire

Detta är en roman som utspelar sig i överklassen och jag måste erkänna att den är helt främmande för mig. Jag varken förstår, fascineras eller kan identifiera mig med personerna vilket gör att den tar lång tid att läsa. Jag tröttnar, gång på gång, men envis som synden så kommer jag till slutet till sist. Ibland läser jag böcker och tänker att den blir nog bättre, men det blev inte den här.

Det är berättelsen om ett misslyckat äktenskap där inte pengar utgör problemet, så personerna måste hitta sin olycka på annat håll. Masken hålls utåt, karriären och umgänget är viktiga, men så småningom inser Jan-Carl och Louise att något måste göras och de försöker åtgärda äktenskapet och självkänslan var och en på sitt håll. Louise söker också ny kontakt med dottern.

Alla lyckliga familjer liknar varandra - men alla är olyckliga på sitt sätt skriver författaren, men jag undrar i alla fall vad som var meningen med boken?

ISBN10: 9146220852
ISBN13: 9789146220855

Inga kommentarer: