fredag 8 november 2013

Den sanna historien om Pinocchios näsa - Leif GW Persson

Jag blev helt förbryllad först när jag började läsa den här deckaren. Men vad är det här?, tänkte jag. Det är den första boken jag läser om den motbjudande kriminalkommissarien Evert Bäckström. En polis som nedvärderar alla han möter, hellre sitter på krogen än jobbar och anser att det egna könsorganet kallat Supersalamin är en gudomlig gåva till alla kvinnor.

Boken är riktigt rolig och de drygt 600 sidorna är det lätt att fastna i. Men som sagt, han är en mycket speciell polis, Evert Bäckström. Här får avdelningen reda ut ett mord på en advokat, och Bäckström jublar. Han avskydde speciellt den här advokaten.

Läs gärna min recension på Litteraturmagazinet:
http://www.litteraturmagazinet.se/leif-gw-persson/den-sanna-historien-om-pinocchios-nasa/recension/viola-kondracki

Adlibris Bokus

Inga kommentarer: