fredag 23 mars 2012

Klockan 21:37 - Karin Alfredsson


Jag älskar Karin Alfredssons böcker och när jag hittade den här på bokrean kunde jag inte låta bli att köpa den.


Jag blev besviken. Trots ett brännande ämne: rätten till abort, lyfter aldrig historien riktigt. Som vanligt är läkaren Ellen Elg huvudperson, här arbetande på en båt som lägger till i polsk hamn, tar med sig polska kvinnor ut till internationellt vatten och förser dem med piller för medicinsk abort.


Hur Ellen lyckas med bistånd av sin mor att övertala sin man att hon kan ta uppdraget under mammaledigheten är en riktig höjdare.


I övrigt hoppar historien hit och dit i tid och rum och det blir svårt att som läsare få ordning på personerna och skeendet. Det är synd, för historien är egentligen riktigt bra, det är bara förpackningen som inte riktigt håller måttet. Det kommer dock inte att avskräcka mig från att läsa flera böcker av Karin Alfredsson.


ISBN10: 9173514403
ISBN13: 9789173514408


Adlibris Bokus

2 kommentarer:

Monika sa...

Vad tråkigt. Det är nästa bok för mig i serien om Ellen Elg, men det är väl bara att ta sig igenom den så man kan fortsätta med nästa :)

Forever young sa...

Se filmen Free men i stället.