måndag 4 april 2011

Prosa och Marmelad

Nu har jag "landat" i Borås igen efter en hastigt påkommen utflykt till vår huvudstad. Jag fick nämligen en inbjudan till bloggcirkeln "Prosa och Marmelad": Tack Wahlström och Widstrand, Madeleine Carlsson och Linda Skugge för att ni hittat mig! Jag uppskattar verkligen att få delta!

Vi var väl runt 25 glada bloggare som i torsdags träffades på Walhström & Widstrand på Sveavägen i Stockholm och bjöds på bubbel och en snabb rundvisning. Sedan fick vi slå oss till bords och njuta av en sen Afternoon tea, med scones, jättegod marmelad, snittar, muffins, choklad m.m. Och så diskuterade vi boken vi läst "Repetitionen" av Eleanor Catton. Det var väldigt intressant - hur olika vi hade uppfattat den. Den känns nästan som om jag skulle behöva läsa den en gång till! Men framför allt, vad mycket det ger att man efteråt får diskutera den litteratur som man läst. Jag ska skriva lite mer om boken här på bloggen lite senare, men just nu är jag något restrött i huvudet.

Sedan bjöds vi på en överraskning: en hemlig gäst! Författaren Claes de Faire som skrivit boken "Alla lyckliga familjer liknar varandra", en bok som vi också fått i samma paket som boken Repetitionen. Trött, glad och mätt åkte jag vidare för att besöka min syster.

Jag har snott en mingelbild från Skugge & Co., där kan du förresten hitta fler bilder från kvällen. Min kamera fick inte plats i väskan, jag måste skaffa mig en mindre.




1 kommentar:

Damen sa...

Det låter jättekul! Jag tittade på mingelbilden och såg mig själv. Eller som jag kunde sett ut om jag varit där. Kvinnan till vänster har likadant hår som mitt blir när jag klipper det själv.